Igen i år var vi at finde til bolig- og livsstilmesse i Marienlyst Messecenter over weekenden fra d. 2. til 4. marts. Her præsenterede vi vores nye visuelle identitet, de nyeste funktioner på MestersMaling.dk og snakkede om de nyeste produkter og trends inden for maling.

Vi tog afsted til messen igen i år, fordi sidste år havde været en god succes, men ikke mindst også fordi, vi mente, at vi havde gjort os nogle vigtige erfaring det foregående år, som vi kunne bruge til at gøre dette års messe til en endnu større succes for vores vedkommende. Sidste år havde vi haft fokus på at få så mange mennesker ind i vores stand som overhovedet muligt. Det gjorde vi med konkurrencer, minigolf-spil og goodie-bags med t-shirts, slik, foldere og andet godt. Den strategi virkede i høj grad også, da vores stand konstant var fyldt, og vi fik massiv eksponering. Der var imidlertid blot et problem: Fordi vi havde fokus på at trække så mange mennesker ind i standen med aktiviteter og konkurrencer, så blev det svært at fordybe sig med de enkelte besøgende og få en grundig samtale med dem. Og det syntes vi var ærgerligt, da vi også gerne ville præsentere vores store viden og lange erfaring med maling – især fordi de besøgende til en bolig- og livsstilmesse har afsat tid til at blive klogere på de nyeste trends og teknikker.

Så vi ændrede taktik for 2018-messen:

Vi ville nu i stedet fokusere på den dybdegående samtale og vise, hvor nemt det er at bestille maling online til de personer, der gerne ville udføre sit maleprojekt selv. Det betød også, at vi havde noget andet messeudstyr med denne gang: Minigolfbanen var blevet hjemme og i stedet havde vi fået lavet nye beachflag og roll-up bannere med vores visuelle identitet. Til blikfang brugte vi en stor skærm, hvor der kørte et diasshow med nogle af de projekter, som vi har haft udført med før/efter-billeder, så man virkelig kunne se den forskel, malingen havde gjort. Ingen konkurrencer og goodie-bags. Kun gode tilbud og professionel rådgivning.

Det medførte, at der uundgåeligt kom færre personer ind i vores stand denne gang, men de personer der besøgte os, havde en ægte interesse i at blive klogere på vores service og produkter. Og da vi havde meget bedre tid til hver enkelt besøgende kunne vi virkelig komme til bunds i deres projekter og komme med inspiration til dem. Desuden vi fik også tid til at afprøve Live-video på formatet på Facebook – videoen ligger på vores Facebook-side, hvis du endnu ikke har set den.

Den nye taktik gav et væsentligt bedre resultat end sidste år:

Vi fik flere konkrete maleropgaver, som vi nu er i fuld gang med at udføre, og messen gav flere salg på webshoppen end sidste år. Vi er meget glade for resultatet, og vi kan bestemt ikke udelukke, at vi ses igen næste år til 2019 bolig- og livsstilmessen i Marienlyst Messecenter.